Acte necesare pentru acordarea ajutorului de deces
TOATE ACTELE IN ORIGINAL:
-
Carnetul de membru al persoanei decedate;
-
Certificatul de deces;
-
Buletin sau Carte de identitate a(l) persoanei care solicita ajutorul de deces;
-
Certificat de nastere si/sau certificat casatorie care atesta relatia de rudenie cu persoana decedata;
-
Chitante/facturi cheltuieli inmormantare eliberate pe numele persoanei care ridica ajutorul de deces;
-
Pentru alte persoane, care nu sunt de gradul 1(sot, sotie, copil) si care s-au ocupat de cheltuielile de inmormantare:
- declaratie notariala din care sa rezulte acest lucru;
- imputernicire prin act notarial/judecatoresc pentru ridicarea ajutorului de deces- daca exista
Cazurile particulare se analizeaza de catre Consiliul Director
In cazul in care urmasul legal se prezinta pentru ridicarea ajutorului de deces fara carnetul de membru, fiind pierdut/furat acesta va achita o taxa de eliberare duplicat numai dupa ce a declarat pierdut carnetul de membru la un ziar local, procedura stabilita prin decizia Consiliului Director.